Türkiye'nin Tavsiye Şampiyonları

02.04.2024

Büyük prodüksiyonlar, ünlü reklam yüzleri ya da influencer'ların etkisi elbette pazarlama evreni için yadsınamaz bir gerçek. Ancak hangisi tüketicilerin kendi deneyimlerinden yükselen sesin yerini tutabilir? Ya da ekranda gördüğümüz hangi yüz, hayatımızda var olan birinin tavsiyelerinden daha ikna edici ve güven verici olabilir? Hal böyleyken tüketiciler tarafından tavsiye edilen marka olmak kazanılabilecek en büyük yarışların başında geliyor. Peki, Türkiye'nin tavsiye şampiyonu markaları hangileri? Yanıtlar Marketing Türkiye için Kuantum Araştırma Şirketi'nin 30 farklı sektörü kapsayan derinlikli araştırmasından geliyor...

Memnuniyet, tavsiye, güven ve gelecekte tercih etme markaların ölçümlediği ana kriterler olurken son yıllarda artık önemi daha da artan "sürdürülebilirlik", markaların hem faaliyet alanlarında hem de iletişim çalışmalarında artarak yerini almaya başladı. Sürdürülebilirlik; artık tüketici gözünde markaların uyguladıklarında artı kazandıkları bir konu değil, üstlenmeleri gereken bir sorumluluk haline geldi. Bir başka deyişle insan eliyle bozulmuş olan dünya dengesinin tekrar insan eliyle optimum seviyeye getirilmesinde tüketicilerin gözünde sektörleri fark etmeksizin tüm markalara oldukça iş düşüyor. Marketing Türkiye için Kuantum Araştırma'nın gerçekleştirdiği "Tavsiye Şampiyonları" araştırması da tam da bu noktadan yola çıkıyor ve gözlemlediği metriklere sürdürülebilirliği de ekleyerek eşsiz bir metodolojiyle 30 farklı sektörde Tavsiye Şampiyonlarını belirliyor. [...] 

Ev İçinde "Düşük Enerji Tüketimli Teknoloji" Aranıyor

Beyaz eşya, küçük ev aletleri, teknoloji üreticisi, teknoloji perakendecisi, klima ve iklimlendirme, üretim aşamasından kullanım, enerji tüketimi ve geri dönüşüm sürecine kadar sürdürülebilirlik çalışmalarına birçok noktada dahil olan sektörler. Tüketicilerin beklentisi ise özellikle düşük enerji tüketimi sağlayan ve uzun süreli kullanabilecekleri ürünler. Bu beklentileri karşılarken diğer taraftan da çevreye karşı duyarlı olduğunu gösteren markaların tercih ve tavsiye edildiği gözlemleniyor. "Promoters" olarak ifade edilen marka elçilerinin hayli yüksek olduğu bu sektörlerde mevcut başarılarını korumak isteyen ya da zirveye tırmanmak isteyen markaların tüketiciye doğrudan dokunan iletişim çalışmalarının fark yaratacağını söyleyebiliriz.[...]

Marketing Türkiye - Nisan 2024


Hoşgeldiniz!

Üye olduğunuz e-posta ve şifrenizi yazarak giriş yapabilirsiniz

Şifreniz en az 8 karakterden oluşmalı, 1 küçük harf, 1 büyük harf, 1 özel karakter içermelidir.

captcha
Beni hatırla

veya

Hoşgeldiniz!

Şifreniz en az 8 karakterden oluşmalı, 1 küçük harf, 1 büyük harf, 1 özel karakter içermelidir.

Size özel fırsatları görmek için bu bilgileri de doldurabilirsiniz.

captcha



Beni hatırla

veya

Şifre Yenileme

Şifre yenileme bağlantısı gönderebilmemiz için e-posta adresinize ihtiyacımız var.

Tebrikler

Şifre yenileme bağlantısı adresine gönderilmiştir.

Şifre Yenileme

Lütfen yeni oluşturacağınız şifreyi giriniz.

Şifreniz en az 8 karakterden oluşmalı, 1 küçük harf, 1 büyük harf, 1 özel karakter içermelidir.

Tebrikler
şifreniz başarıyla değiştirildi!

Şimdi güvenliğiniz için lütfen yeni şifreniz ile tekrar giriş yapınız.