Hata oluştu. Lütfen tekrar deneyiniz.
X
Sepet
Sepetinizde ürün bulunmamaktadır.
EN TR
TR
EN
Kombi Kazan Isı Pompası Güneş Kolektörü Brülör Radyatör Isı Gideri Paylaşım Sistemi Yardımcı Ürünler
Bireysel Soğutma Merkezi Soğutma
Dalgıç Pompa Santrifüj Pompa Dalgıç Pompa Motorları Hidrofor Sirkülasyon Pompa
Bina Yönetim Sistemleri Enerji Verimliliği Danışmanlık Hizmetleri Isı Paylaşım Hizmetleri Satış Sonrası Hizmetleri
Yetkili Satıcılar Yetkili Servisler Tüketici Destek E-Ticaret Destek
Genel Bakış Faaliyetler Referanslar İnsan Kaynakları Yatırımcı İlişkileri Medya Kişisel Verilerin Korunması
ANASAYFA
Isıtma
Soğutma
Su Basınçlandırma
Mühendislik Hizmetleri
Destek
Kurumsal
İletişim

Yeşil Talep Yükseliyor

Son yıllarda artan çevre hassasiyeti tüketime yönelik talebi de değiştiriyor. Nielsen’ın son araştırmasına göre global olarak tüketicilerin yüzde 55’i çevreci şirketlerin sağladığı ürünlere daha fazla ödemeye gönüllü. Tüketicinin yeşil ürüne olan bu yükselen talebi tüm sektörleri dönüştürmeye başladı. Otomotivden elektrikli ev aletlerine dek neredeyse her sektörde iş yapış tarzları değişiyor, yeşil ürün hatları oluşuyor, portföyler çevreye en az zararı veren ve en az kaynak kullanımını vaat eden ürünlerle yenileniyor.

Son yıllarda tüm dünyada çevreye yönelik duyarlılık yükselirken çevreci ürünlere talep de hızla artıyor, Nielsen’ın (60 ülkede 30 bin tüketiciyle gerçekleştirdiği “Kurumsal Sosyal Sorumluluk” anketine göre global olarak tüketicilerin yüzde 55’i çevreci şirketlerin sağladığı ürünlere daha fazla ödemeye gönüllü. Asya Pasifik ülkelerinde bu oran yüzde 64 iken, Latin Amerika’da yüzde 63, Orta Asya ve Afrika’da yüzde 63. Kuzey Amerika ve Avrupa’da ise sırasıyla yüzde 42 ve 40 oranında.

Tüketicilerin yeşil ürüne ilgisi satın alma davranışlarına da yansıyor. Kullanıcıların yüzde 52’si son 6 ayda en az bir ya da daha fazla ürünün ve hizmeti sosyal olarak sorumlu bulduğu şirketten aldığını belirtiyor.

Nielsen Global Sürdürülebilirlik Lideri Amy Fenton, “Dünyanın dört bir yanındaki tüketiciler artık daha yüksek sesle markaların sosyal amaçlarının satın alma kararlarını etkilediğini dile getiriyor. Bu davranış yükselişte” diyor.

Tüketiciler yeşil ürüne daha fazla ödemeye istekli olsa da bunun da bir limiti var. McKinsey’nin araştırması da bu limiti ortaya koyuyor. Avrupa ve Amerika’da bin tüketiciyle yapılan araştırmada tüketicilerin yüzde 70’i otomotiv, inşaat, elektronik, mobilya ve ambalajlı ürünlerde yeşil bir ürüne, aynı performansı gösteren ancak yeşil olmayan benzeri bir ürüne kıyasla en fazla yüzde 5 fazla ödemeyi kabul ediyor. Fiyat farkı yüzde 5’in üzerine çıktığında yeşile talep düşüyor. Sadece ambalajlı ürünlerde tüketicilerin yüzde 10’nu fiyat farkı yüzde 25’e yükseldiğinde yeşil olanı tercih edeceğini ifade ediyor.

KLİMA SEKTÖRÜ DÖNÜŞÜYOR

Çevreci ürünlerin yükselişi şirketlerin bu konuda daha hızlı hareket etmelerine neden oluyor. Neredeyse her sektörde yeşil talebi karşılamak üzere portföyler yeniden düzenleniyor.

Örneğin enerji tüketiminin yoğun olduğu ürün kategorilerinde tüketiciler daha az enerji tüketen ürün talep ediyor. Bu talep sadece ürün portföylerini değil aslında sektörleri de dönüştürüyor. Yeni yürürlüğe giren “Klimalar ve Vantilatörler ile İlgili Çevreye Duvarlı Tasarım Gereklerine Dair Tebliğ” ve “Klimaların Enerji Etiketlemesine Dair Tebliğ” sayesinde enerji verimliliği düşük, ses seviyesi yüksek kalitesiz klimaların piyasaya arzı yasaklanıyor. Tüketiciye daha verimli ve teknolojik klimalar sunulurken, fiyatlarda geçtiğimiz yıllara göre artış yaşanıyor. Fiyat artışı nedeniyle, sektörde daralma da meydana geldi. Ancak sektör oyuncuları kısa bir süre sonra pazarda dengelerin yerine oturmasıyla bu daralmanın sona ermesini bekliyor. Güçlü oyuncular da artık yatırımlarını talepleri ve pazarın genel eğilimini dikkate alarak gerçekleştiriyor. Alarko Carrier Pazarlama ve Destek Grup Koordinatör Yardımcısı Hırant Kalataş, “Tüketicilerin yüksek verimli, tasarruflu inverter klimalarla yoğuşmalı kombilere ilgi ve talebi her yıl artıyor. Biz de ısıtma sektörüne dönük yatırım planlarımızı konvansiyel kombilere yönelik değil, yoğuşmalı kazan ve kombilere dönük olarak değerlendiriyoruz” diyor.[...]

Tümünü Temizle
Karşılaştır