Hata oluştu. Lütfen tekrar deneyiniz.
X
Sepet
Sepetinizde ürün bulunmamaktadır.
EN TR
TR
EN
Kombi Kazan Isı Pompası Güneş Kolektörü Brülör Radyatör Isı Gideri Paylaşım Sistemi Yardımcı Ürünler
Bireysel Soğutma Merkezi Soğutma
Dalgıç Pompa Santrifüj Pompa Dalgıç Pompa Motorları Hidrofor Sirkülasyon Pompası
Bina Yönetim Sistemleri Enerji Verimliliği Danışmanlık Hizmetleri Isı Paylaşım Hizmetleri Satış Sonrası Hizmetleri
Yetkili Satıcılar Yetkili Servisler Tüketici Destek E-Ticaret Destek
Genel Bakış Faaliyetler Referanslar İnsan Kaynakları Yatırımcı İlişkileri Medya Kişisel Verilerin Korunması
ANASAYFA
Isıtma
Soğutma
Su Basınçlandırma
Mühendislik Hizmetleri
Destek
Kurumsal
İletişim

Sıcak Rekabet

Alman Vaillant Grubu’nun Demirdöküm’ü satın alması ısıtma-soğutma sektörünü yeniden gözler önüne çıkardı. Yılda yaklaşık 500 bin kombinin satıldığı Türkiye’de yeni birleşme ve satın almalar pazardaki rekabeti kızıştırırken tüm firmalar kalite ve kapasitelerini yükseltme yarışına girdiler. Isıtma-soğutma pazarındaki gelişmelerle ilgili görüşlerini açıklayan Alarko Carrier Pazarlama Şube Müdür Yardımcısı Kemal Bıçakçı doğalgaz ve inşaat sektöründeki olumlu havanın Türkiye’yi kombi üretim üssü haline getireceğini belirtti.

Son dönemlerde kombi pazarında önemli satın almalara ya da birleşmelere tanık oluyoruz. Türkiye’de sektör nereye doğru yol alıyor?

Isıtma sektöründe kombi yüzde 50’lik bir pazar payıyla ilk sırada yer alıyor ve yüzde 30 pazar payıyla onu radyatör izliyor. 2008 sonrasında cihaz yenileme dönemine girilecek. 2008 yılında kombi pazarının 600 bin adetlik bir pazar olmasını bekliyoruz. 2006 verilerine göre; ısıtma pazarındaki payı yüzde yedi civarında olan yoğuşmalı kombinin pazar payının 2010’da %10’u aşacağını tahmin ediyoruz. Türkiye’de kombi pazarının geleceği ise oldukça parlak. Yeni satınalmalarla birlikte rekabet de aynı oranda kızışmaya başladı. Önümüzdeki yıllarda kombi pazarının 600 bin adete ulaşacağını düşünüyoruz.

İnşaat sektöründeki canlılık kombi pazarını nasıl etkiledi?

2006 yılı inşaat sektörüne bağlı olarak hareketli geçti ancak 2007’nin bu dönemine kadar satışlar hedeflerin biraz gerisinde. Önümüzdeki ısıtma sezonundaki performans 2007’deki sonuçları ortaya koyacak. Orta vadede pazar büyüyecek. Doğalgazın yaygınlaşması ve cihaz değişim pazarı büyümede etkili olacak. Enerji tasarrufu yönetmeliklerin devreye girmesiyle birlikte toplam pazar içerisinde merkezi sistem payında artış olacağını tahmin ediyoruz.

Alarko’nun 2008 hedeflerinden bahseder misiniz?

Eylül ayı içerisinde yeni model Serena kombi ile birlikte yeni model brülörlerimizi piyasaya sunduk. Ürün gamımızı çeşitlendirme çalışmalarımız gelecek yıl da devam edecek. Firma olarak 2006 yılında 250 milyon ytl’lik bir ciroya ulaştık. Net karımız ise 19 milyon 894 bin 354 ytl’ye yükseldi. Alarko Carrier olarak “sağlıklı, kalıcı ve sürdürülebilir” büyümeyi tercih ediyoruz. Aniden büyümemiz sağlıklı olmayacağı kanaatindeyiz. 700’e yakın çalışanı ve Türkiye çapında bayilikleri olan bir firmayız ve rakiplerimizi minimize etmemiz, organizasyonumuzu çok iyi korumamız için bu büyüme oranının en sağlıklısı olduğunu düşünüyoruz. Bu yılkı bütçemizde de, karlılığımızda da yüzde 10’dan yüksek bir reel büyüme beklentisi içerisindeyiz.

Kombi Seçerken Dikkat

- Kombinin TSE, CE, ISO 9002 standartlarına sahip olup olmadığı araştırılmalı

- Satış sonrası servis hizmetleri incelenmeli

- Markanın teknolojik gelişmelere ne kadar uyum sağladığı araştırılmalı

- Cihazın kapasitesi ve verim açısından uygunluğu dikkate alınmalı

- Cihazın almadan kalite, tasarım ve güvenliği incelenmeli

- Sessizliği ve ekonomikliğine bakılmalı

- Piyasalarda bulunan diğer markalarla kıyaslama yapılmalı ve teknik üstünlüğü araştırılmalı

- Cihazın ön plana çıkarılan özelliklerinin pratik kazanç sağlayıp sağlamadığına dikkat edilmeli

- Neden daha ucuz neden daha pahalı olduğu konusunda ikna olunmalı.

Tümünü Temizle
Karşılaştır