Hata oluştu. Lütfen tekrar deneyiniz.
X
Sepet
Sepetinizde ürün bulunmamaktadır.
EN TR
TR
EN
Kombi Kazan Isı Pompası Güneş Kolektörü Brülör Radyatör Isı Gideri Paylaşım Sistemi Yardımcı Ürünler
Bireysel Soğutma Merkezi Soğutma
Dalgıç Pompa Santrifüj Pompa Dalgıç Pompa Motorları Hidrofor Sirkülasyon Pompası
Bina Yönetim Sistemleri Enerji Verimliliği Danışmanlık Hizmetleri Isı Paylaşım Hizmetleri Satış Sonrası Hizmetleri
Yetkili Satıcılar Yetkili Servisler Tüketici Destek E-Ticaret Destek
Genel Bakış Faaliyetler Referanslar İnsan Kaynakları Yatırımcı İlişkileri Medya Kişisel Verilerin Korunması
ANASAYFA
Isıtma
Soğutma
Su Basınçlandırma
Mühendislik Hizmetleri
Destek
Kurumsal
İletişim

Rusya, Doyma Noktasına Ulaşması Çok Zor Bir Pazar

Bir dönem Alarko’nun Moskova ofisinde görevli olan, yurt dışı pazarlara açılmak ve büyümek isteyen firmalara iş hayatının her alanında dürüstlüğü tavsiye eden Alarko Carrier Sistem Satışlarından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı İbrahim Biner’le Sodex Moskova fuarındaki Alarko Carrier standında görüştük.

Belli bir dönem Moskova’da iş yapmış birisi olarak Rusya pazarı hakkındaki düşüncelerinizi alabilir miyiz? Alarko’nun bu fuara katılmasının nedeni nedir?

Alarko olarak 1998 yılında Carrier’le bir evlilik yaptık. O döneme kadar Alarko üretimini kendisi yapıyordu. Bizim o zamanlar Moskova’da bir ofisimiz vardı ve ben de o ofisin başında bulunuyordum. 1996 yılında açılan ofiste, 1998 yılına kadar belli bir mesafe almıştık. Carrier’le iş birliğine gidince Carrier’in burada bir yapılanması olduğu için ofisi kapatıp Türkiye’ye döndük.

Rusya, Doyma Noktasına Ulaşması Çok Zor Bir Pazar

Biz niye Rusya’dayız sorusunun cevabına gelince de, bir kere herkes şunu çok iyi biliyor ki Rusya gerçekten çok büyük ve de henüz doyma noktasına ulaşması çok zor olan bir pazar. Belki Moskova ve St. Petersburg gibi şehirlerdeki faaliyetler çok fazla göz önünde ama Rusya’nın daha küçük şehirlerinde bir çok yeni yatırım var ve bu yatırımlar olmaya da devam edecek. Özellikle ülkenin petrol ve gazla birlikte gelirinin artmasıyla birlikte insanların gelirleri de artış göstereceği için bu gelişmeler daha da hızlanacak. Bu gerçeği görebilen firmalar üretimlerinden veya hizmetlerinden bir kısmını Rus bölgesine ihraç edebilmek için bir takım faaliyetler yürütüyorlar. Bu fuarda gördüğünüz firmaların hepsi de aynı amaç için buradalar.

Bizim İstanbul’da bir ihracat departmanımız var ve bu departman bir takım planlamalar yapar. Biz anlık hareket eden bir firma değiliz. Yıl başında hangi faaliyetlerde bulunacağımızı belirler ve o plana göre hareketlerimizi gerçekleştiririz. Bu anlamda 2008 yılı içerisinde Mart ayında İtalya’da bir fuara katıldık. Şu anda Sodex Moskova fuarına katılıyoruz ve Kasım ayında da yine Dünya Fuar tarafından düzenlenen Sodex Astana fuarına katılacağız. Herkes gibi bu fuarlara katılma amacımız bu bölgelere ürünlerimizi tanıtmak, varsa bu bölgelerde ortak çalışabileceğimiz kurumlar bulabilmek. Ayrıca bu bölgelerde pazarlama faaliyetlerinde bulunarak bölge hakkında daha geniş bilgilere sahip olabilmek.

Bu Tür Fuarları Desteklemek Gerekiyor

Bir de bu bölgelere yatırım yaparak sektöre destek olan fuar şirketlerini desteklemek gerekiyor. Sodex’in İstanbul’da iki yılda bir düzenlediği ISK-Sodex fuarları dünyanın en önemli fuarlarından biri haline geldi. Dolayısıyla Sodex’in sektörü farklı bölgelerde de geliştirmek için yaptığı fuarlarını da desteklemek gerekiyor. Bu fuara gelmemizin bir amacı da destek olmak.

Türkiye’nin en büyük markalarından biri olan Alarko’nun sektörde yeni yeni ihracat çalışmalarına başlayan firmalarımıza dış pazarlar konusunda bir takım önerileri olmalı. İhracata yeni başlayan Türk firmaları bu pazarlarda hangi konulara dikkat etmeli?

Alarko Carrier’in bir tek sloganı var; “İmalatta ve hizmette kalite”. Uzun vadede kazandıran bir takım temel düsturları var Alarko Carrier’ın. Bunlar Rahmetli Üzeyir Garih ve şu andaki patronumuz, İshak Alaton Beyler tarafından 1954 yılında konulmuş ilkeler. Bu ilkeler bugün de aynen geçerli ve aynı şekilde devam ediyor. Bunların bir çoğu yazılı ve görsel medya aracılığıyla yayınlandı. Yani bunlar hemen herkesin bildiği şeyler ama ben bir kez daha kısaca tekrarlamak istiyorum.

İş Hayatında En Önemli Kural; Dürüstlük

Alarko Carrier Sistem Satışlarından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı İbrahim Biner: “Benim büyümek isteyen firmalara ilk ve en büyük tavsiye edebileceğim konu bu, dürüstlük. Çünkü mesele sadece ihracat yapıyor olmak değildir, firmanızı büyütmek, yaşatmaktır. Çünkü bu uzun soluklu bir koşudur.”

Bizim firmamız temellerinin atıldığı 1954 yılından beri değişik sektörlerde büyümüş bir firma. Bu firma bu güne kadar işini yaptığı müşterisine, çalışanına ve devlete karşı hep dürüst olmuştur. Dolayısıyla benim büyümek isteyen firmalara ilk ve en büyük tavsiye edebileceğim konu bu, dürüstlük. Çünkü mesele sadece ihracat yapıyor olmak değildir, firmanızı büyütmek, yaşatmak. Çünkü bu uzun soluklu bir koşudur, iktisatta firmaların ömrü sınırsızdır denir ama müşterilerinize, çalışanlarınıza, devletinize ve çevrenize karşı dürüstlüğü sağlayamazsanız uzun soluklu bir firma olmanız pek mümkün değildir. İkinci bir konu da devlete olan vergilerinizi tam anlamıyla vermek. Alarko Holding’in kriz dönemleri dahil devlete vergi vermediği hiçbir dönem yoktur. Bir çok firma zarar açıklarken Alarko vergisini vermiştir. Bu çok önemli bir kavram.

Dürüstlüğün Her Alana Yayılması Gerekiyor

Bu devlet nezdinde sizin güvenilir bir şirket olduğunuzun göstergesi oluyor ve güvenilirliğinizi pekiştiriyor. Bana göre işin temelinde bunlar yatıyor. Yani dürüstlüğün her şeye yansıması gerekiyor. Çalışanlarınıza, müşterilerinize ve üretiminize yansıması gerekiyor. Bir şirket uzun vadede kazanmak istiyorsa düzgün dürüst ve saygılı bir şirket olmalıdır. Büyük olmak için bunlar gerekli ama küçük bir şirket bile olsanız bu düsturlara uyduğunuz zaman ihracat yapmanız çok kolaylaşacaktır. Zaten bu şekilde adınız da büyüyecektir.

Tümünü Temizle
Karşılaştır