Hata oluştu. Lütfen tekrar deneyiniz.
X
Sepet
Sepetinizde ürün bulunmamaktadır.
EN TR
TR
EN
Kombi Kazan Isı Pompası Güneş Kolektörü Brülör Radyatör Isı Gideri Paylaşım Sistemi Yardımcı Ürünler
Bireysel Soğutma Merkezi Soğutma
Dalgıç Pompa Santrifüj Pompa Dalgıç Pompa Motorları Hidrofor Sirkülasyon Pompa
Bina Yönetim Sistemleri Enerji Verimliliği Danışmanlık Hizmetleri Isı Paylaşım Hizmetleri Satış Sonrası Hizmetleri
Yetkili Satıcılar Yetkili Servisler Tüketici Destek E-Ticaret Destek
Genel Bakış Faaliyetler Referanslar İnsan Kaynakları Yatırımcı İlişkileri Medya Kişisel Verilerin Korunması
ANASAYFA
Isıtma
Soğutma
Su Basınçlandırma
Mühendislik Hizmetleri
Destek
Kurumsal
İletişim

Ekonomide ‘Rota Yeşil’e Kayıyor

Küresel ısınma, artık herkesi çevreyi "sözde" değil, "özde" sevmeye zorluyor. Vatandaşın bu konuda duyarlı olması tek başına yeterli olmadığı için özellikle şirketlerin somut adımlar atması gerekiyor. Dünyanın kaynakları sınırlı olduğu için sürdürülebilir kalkınmaya giden yol da çevreden geçiyor. Bunun bilincinde olan çokuluslu şirketler artık çevreye yatırım yapmaya başladılar. Çünkü tüketiciler de çevreye duyarlı olan şirketlerin ürünlerine rağbet ediyor.

Bu nedenle global pazarda olduğu gibi Türkiye’de de çevre yatırımları, şirketler için önemli bir rekabet unsuru olmaya başladı. Türkiye’deki şirketler kurumsal stratejisini çevre duyarlılığı üzerine yeniden kuruyorlar, özellikle üretim ayağında ekolojik ürünlerin trend haline gelmesi de dikkat çekiyor.

Birçok şirket kurumsal stratejisini çevre duyarlılığı üzerine yeniden şekillendirirken, özellikle üretim ayağında ekolojik ürünlerin trend haline geldiği dikkat çekiyor. [...]

Şirketler için de kârlı

Sürdürülebilir kalkınma ve doğal kaynakların sürdürülebilirliğinin sadece doğal kaynak kullanımını içermediğini belirten Doğal Hayatı Koruma Vakfı WWF Türkiye Genel Müdürü Filiz Demirayak, şirketlerin bunu görüp kendi misyonlarıyla içselleştirmesi gerektiği görüşünde. Kaynakların sürdürülebilir kullanımında endüstriyel şirketlerin de kârlı çıktığını dile getiren Demirayak, "Bunu kendi politikası içinde içselleştiren şirketler var. Özellikle çokuluslu şirketler, doğal kaynağa karşı sorumlu" diye konuştu.

Çevre bilinci kemikleşecek

Çevre bilincinin Türkiye’de henüz tam anlamıyla yerleşmediğini söyleyen Alarko Carrier Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Hırant Kalataş “Ancak son yıllarda gerçekleştirilen projeler, firmaların konuya yaklaşımlarını büyük ölçüde değiştirdi. Artık herkes çevreye karşı daha duyarlı. Birkaç yıl içinde çevre bilincinin firmalar için kemikleşeceğini düşünüyoruz” dedi.

Alarko Carrier olarak ürettikleri ürünlerin çevreye duyarlı olduğunu aktaran Kalataş şunları söyledi: “Elektrik enerjisi tasarrufu, su kullanımı, sera gazı salımı, LPG kullanımı ve arıtımla ilgili tüm projelerimizi devam ettireceğiz. Tasarruf projelerimiz sayesinde 2001’de 28 bin 138 metreküp olan su tüketimini 2008 sonunda 22 bin metreküpe indireceğiz. Elektrik enerjisinde ise 2001-2007 yılları arasında yüzde 21 tasarruf sağladık. Gebze fabrikamızda gerçekleştirdiğimiz çalışmaların ardından yüzde 15,3, Dudullu fabrikamızda ise yüzde 11,9 oranında azalma sağlandı.”

Nurdoğan ARSLAN ERGÜN

Tümünü Temizle
Karşılaştır