Hata oluştu. Lütfen tekrar deneyiniz.
X
Sepet
Sepetinizde ürün bulunmamaktadır.
EN TR
TR
EN
Kombi Kazan Isı Pompası Güneş Kolektörü Brülör Radyatör Isı Gideri Paylaşım Sistemi Yardımcı Ürünler
Bireysel Soğutma Merkezi Soğutma
Dalgıç Pompa Santrifüj Pompa Dalgıç Pompa Motorları Hidrofor Sirkülasyon Pompası
Bina Yönetim Sistemleri Enerji Verimliliği Danışmanlık Hizmetleri Isı Paylaşım Hizmetleri Satış Sonrası Hizmetleri
Yetkili Satıcılar Yetkili Servisler Tüketici Destek E-Ticaret Destek
Genel Bakış Faaliyetler Referanslar İnsan Kaynakları Yatırımcı İlişkileri Medya Kişisel Verilerin Korunması
ANASAYFA
Isıtma
Soğutma
Su Basınçlandırma
Mühendislik Hizmetleri
Destek
Kurumsal
İletişim

Çok Uluslu Ürün Zamanı

Dergi konuyu şöyle özetliyor:

“Üretim dünyası “çok uluslu” ürünleri konuşuyor. Maliyetlerin şirketleri sıkıştırması, en önemlisi kaliteli malı daha ucuza alabilme avantajı, şirketleri çok uluslu ürün geliştirmeye itiyor. Üretim üssünden çok uzak olsa bile, bazı ülkelerin hammadde ve parça alımı açısından daha elverişli olması ise şirketlerin iştahını kabartıyor. Yani artık üretilen pek çok ürünün ara malları; maliyet, hız ve lojistik açısından cazip fırsatlar sunan ülkelerden tedarik ediliyor. Bu durum da tedarik zinciri yönetiminin önemini artırıyor. Özellikle şirket tedarik yöneticileri, bu karışık ağı yönetmek adına sürekli sahada olmaya özen gösteriyor. Tedarik zinciri yönetimini başarıyla yönetebilen ve çok uluslu ürünleri piyasaya sunan şirketler ise rekabette bir adım öne geçmeyi başarıyor.”

Capital dergisi Alarko Carrier Gebze Fabrika Müdürü Murat Çopur’un çok uluslu olmanın zorlukları konusundaki görüşlerine yer verdi ve Alarko Carrier’ın kaç ülkeden alım gerçekleştirdiğini özetledi.

“Tedarikte çok uluslu olmanın belirli bazı zorlukları da var. Alarko Carrier Gebze Fabrika Müdürü Murat Çopur temel zorluğun, ilişkileri bir şekilde yönetmek ve bazı durumlarda emniyet stokunu taşımak zorunda kalmak olduğunu söylüyor. Özellikle uzak ülkelerden yapılan alımların, sipariş açılmasından sonra 3 ay kadar bir zamanda teslim alınabildiğini belirtiyor. Bu nedenle şirketlerin, gelecek 3-4 ayı çok iyi tahmin etmek ve buna göre sipariş miktarlarını ayarlamak zorunda olduklarına dikkat çekiyor ve “Sonuçta tahmin hatalıysa, ya mal kalmaz ya da stok artar. İki sonuçta istenemeyen sonuçtur” diye konuşuyor.

19 ülke ve 256 şirketten alım yapan Alarko Carrier ise bu süreci etkin yönetmek adına bünyesinde farklı bir gelecek tahmin sistemi oturtmuş durumda. Tedarik sistemi için pazarlama departmanıyla birlikte çalışılıyor. Bu sayede de sadece gelecek 3-4 ay değil, gelecek 3-5 yıl bile tahmin edebiliyor.

Alarko Carrier; 19 ülke 256 firmadan alım yapan şirket, özellikle tüm Avrupa ve Uzak Doğu ülkelerinden satın alım gerçekleştiriyor. Satın alma yapılan şirketler ise titizlikle seçiliyor. Alarko Carrier’in bir firma ile görüşmeye başlaması ve ilk siparişi vermesi arasındaki zaman 6-12 ay arasında seyrediyor. Bu sürede kalite tetkikleri, fiyat anlaşmaları, cezai hususlar, ilk numuneler gibi süreçler devreye giriyor.“

Tümünü Temizle
Karşılaştır