Hata oluştu. Lütfen tekrar deneyiniz.
X
Sepet
Sepetinizde ürün bulunmamaktadır.
EN TR
TR
EN
Kombi Kazan Isı Pompası Güneş Kolektörü Brülör Radyatör Isı Gideri Paylaşım Sistemi Yardımcı Ürünler
Bireysel Soğutma Merkezi Soğutma
Dalgıç Pompa Santrifüj Pompa Dalgıç Pompa Motorları Hidrofor Sirkülasyon Pompası
Bina Yönetim Sistemleri Enerji Verimliliği Danışmanlık Hizmetleri Isı Paylaşım Hizmetleri Satış Sonrası Hizmetleri
Yetkili Satıcılar Yetkili Servisler Tüketici Destek E-Ticaret Destek
Genel Bakış Faaliyetler Referanslar İnsan Kaynakları Yatırımcı İlişkileri Medya Kişisel Verilerin Korunması
ANASAYFA
Isıtma
Soğutma
Su Basınçlandırma
Mühendislik Hizmetleri
Destek
Kurumsal
İletişim

ALARKO’DAN KAZAKİSTAN’A 190 MİLYON $’LIK HAVALİMANI

Kazakistan’ın başkentini tüm dünyaya bağlayacak havalimanına uluslararası uçuşlar 7 Şubat’tan itibaren başlayacak. Halen Astana’ya hava bağlantısı eski başkent Alma Ata üzerinden iç hat uçuşuyla sağlanıyor. Alma Ata ile Astana arasınaki mesafe ise 1200 kilometre.

Kazakistan Cumhurbaşkanı Nursultan Nazarbayev, açılış töreninde yaptığı açıklamada, havalimanı temelini 17 Eyül 2002 tarihinde atarken Alarko’nun kendisine bir söz verdiğini belirterek “Havalimanı vaktinden önce tamamlarak hizmete girdi. Kazakistan uluslararası bir kapıya kavuştu” dedi. Nazarbayev, havalimanlarının bir kentin kartviziti olduğunu belirterek, Astana Havalimanı’nın uluslararası normlara uygun yapıldığını söyledi.

2 yıl 4 ayda tamamlandı

Nazarbayev, Kazakistan’ın Asya’nın ortasında yer aldığını, dünyanın büyük havayolu şirketlerinin transit uçuşlar için bunu göz önüne almalarını beklediğini söyledi. Nazabayev, Türk turizmcileri Kazakistan’a davet etti. Alarko Holding Yönetim Kurulu Başkanı İshak Alaton ise, Kazakistan’ın çok soğuk iklimine rağmen oluşturdukları Kazak ve Türk ekibinin gece – gündüz demeden çalışarak havalimanını iki ay önce bitirdiğini söyledi. Alaton, havalimanını taahhüt edilenden iki ay daha erken hizmete açmayı başardıklarını söyledi. Alaton, şöyle devam etti: “Sayın Cumhurbaşkanı Nazarbayev, temel atma töreninden önce, gece-gündüz çalışırsanız daha erken bitirirsiniz, sözlerine karşılık 2 sene 4 ay gibi rekor bir sürede inşaatı tamamladık. Astana’nın kışı çok soğuk geçer. Açık havada çalışmak zor. Ama bizler, Kazaklar ve Türkler, elele verip zor şartlara rağmen bunu başardık, Astana Havalimanı, uluslararası normlarda son derece modern ve yüksek kaliteye sahiptir. Astana büyüyor ve güzelleşiyor. Şehir büyük bir şantiye. Alarko Grubu olarak kardeş ülke Kazakistan’a hizmet etme arzumuz devam ediyor. Birlikte çalıştığımız Kazak teknisyenler ve işçilerle yeni ve daha büyük projeler için hazırız, emirlerinizi bekliyoruz. Bu projeden elde ettiğimiz tecrübelerle hızla büyüyen Kazakistan’da yeni projelere hazırız.”

Bölgede Alarko, 700 miyon dolarlık projeler üzerinde çalışıyor. Uluslararası ortakları ile ihalelere giren Alarkonun ülkenin batısındaki otoyol inşaatları ise sürüyor. Başarılı Türk şirketinin takip ettiği projeler arasında 250 milyon dolarlık Astana’nın su şebekesi ile 600 kilometrelik yol inşaat ihaleleri bulunuyor.

KAZAKİSTAN’DA TÜRK YATIRIMLARI

Türkiye’nin Kazakistan Büyükelçisi Taner Seben, Kazakistan’da Türk müteahhitlik hizmetlerinin yaklaşık 4 milyar doları bulduğunu bildirdi. Seben, Astana’nın imarında önemli projelerin yüzde 70’e yakınının, Türk firmaları tarafından yapıldığını, Meclis Binası Başbakanlık Binası, Cumhurbaşkanlığı Rezidansı, Cumhurbaşkanlığı Kültür Merkezi, Milli Kütüphnane Arşiv Binası, bazı konutlar, İkiz Kuleler, Astana Tower, diplomatik sitelerin bir kısmının Türk firmaları tarafından inşa edildiğini belirtti.

Turkcell ve Telsim’in bu ülkedeki cep şebeke yatırımlarını hatırlatan Büyükelçi, Kazakistan Telekom’un da Türk Telekom ve Netaş tarafından kurulduğuna işaret etti. Türk ilaç firmaları Abdi İbrahim, Nobel ve Eczacıbaşı’nın da yatırımları bulunduğunu, Efes’in de yüzde 35 Pazar payıyla Kazak Bira’nın tek rakibi olduğunu vurguladı. Büyükelçi Seben, otel sektörünün yüzde 60’ının Türklerin elinde bulunduğunu kaydetti. (DHA)

Alarko’nun OrtaAsya’da 5. Havalimanı

Alarko’nun Orta Asya’da Tükmenistan’da Aşkabat, Özbekistan’da Semerkant, Buhara ve Urgenç havaalanlarından sonra beşinci havaalanı projesi olan Astana Uluslararası Havalimanı’nın temeli, 17 Eylül 2002 tarihinde atıldı. Alarko’nun liderliğini yürüttüğü konsorsiyumda, Almanya’dan Siemens, Japonya’dan Marubeni ve İngiltere’den Laing vardı. Tüm inşaat ve montaj işleri Alarko tarafından gerçekleştirilen projenin konsorsiyum tarafından taahhüt edilen 190 milyon dolarlık finansmanı ise Japon JBIC Bankası tarafından sağlandı. Uluslararası standartlara uygun ve son teknolojik sistemlerin kullanıldığı havalimanı projesini, Astana’nın genel planlamasını da gerçekleştiren ünlü Japon Mimar Kisho Kurukawa hazırladı. Proje konseptinin temelini, Kazak “yurt” yapısını temel alan 48 metre çapındaki merkezi bir kubbe oluşturuyor. Havalimanı, Avrupa ile Uzakdoğu arasındaki havayolu taşımacılığında köprü vazifesi görecek. (AA)

Tümünü Temizle
Karşılaştır