Hata oluştu. Lütfen tekrar deneyiniz.
X
Sepet
Sepetinizde ürün bulunmamaktadır.
EN TR
TR
EN
Kombi Kazan Isı Pompası Güneş Kolektörü Brülör Radyatör Isı Gideri Paylaşım Sistemi Yardımcı Ürünler
Bireysel Soğutma Merkezi Soğutma
Dalgıç Pompa Santrifüj Pompa Dalgıç Pompa Motorları Hidrofor Sirkülasyon Pompa
Bina Yönetim Sistemleri Enerji Verimliliği Danışmanlık Hizmetleri Isı Paylaşım Hizmetleri Satış Sonrası Hizmetleri
Yetkili Satıcılar Yetkili Servisler Tüketici Destek E-Ticaret Destek
Genel Bakış Faaliyetler Referanslar İnsan Kaynakları Yatırımcı İlişkileri Medya Kişisel Verilerin Korunması
ANASAYFA
Isıtma
Soğutma
Su Basınçlandırma
Mühendislik Hizmetleri
Destek
Kurumsal
İletişim

Alarko Carrier, İhracat Ağını Genişletiyor

Alarko Carrier, Avustralya’dan Almanya’ya, Orta Doğu’dan Afrika ülkelerine kadar geniş bir yelpazede ihracat gerçekleştiriyor.

Üretimlerinin yarısına yakınını ihracat ile kullanıcılara ulaştırdıklarını dile getiren Alarko Carrier Ticari Klimalar Ürün Müdürü Volkan Arslan, Avustralya’dan Almanya’ya, Orta Doğu’dan Afrika ülkelerine kadar geniş bir yelpazede ihracat gerçekleştirdiklerini vurguladı.

İhracat ürünlerinin büyük bir kısmını klima santralları, radyatörler ve çatı tipi klimaların oluşturduğunu belirten Arslan, “Başta klima santralı ve çatı tipi klima olmak üzere ihracat yaptığımız ülke sayısını 57’ye yükselttik. Bu kapsamda; Fildişi Sahili, Cibuti, Macaristan, Malta, Makedonya, Mauritius, Umman, Papua Yeni Gine, Filipinler, Uganda, Ukrayna ve Yemen’i ihracat listemize ekleyerek ülkeye ve sektöre katma değer yaratmaya devam ediyoruz.

Ürünlerimize ilgi gösteren bölgelere ihracatı artırmayı hedefliyor, bu doğrultuda pazar potansiyeli yüksek ülkeleri tespit ederek iş birliği için girişimlerde bulunuyoruz” açıklamalarında bulundu. Ürün gamlarının dağılımı hakkında bilgiler aktaran Arslan, şunları kaydetti: “Hafif ticari modellerde ve inverter segmentte, 20 seride 60’tan fazla ürünle, en geniş ürün gamına sahip firma olarak yılda ortalama 40 bin klima satışı gerçekleştiriyoruz. Bu segmentte pazar payımız artmaktadır.

Merkezi klima pazarında ise adetsel veriler değil cirosal veriler büyük önem taşımaktadır. Bu pazarda gerek klima santralı gerekse soğutma grubu, otomasyon uygulamaları ve diğer proje ihtiyaçlarına göre özel olarak tasarlanıp üretimi yapılan sistemlerin satışı söz konusu. Gerek imalatını yaptığımız gerekse ithal ederek iç pazara satışını yaptığımız bireysel ve merkezi sistem klimalarda pazar payını tek bir rakamla ifade etmek mümkün değil. Farklı hedef segmentlerde, kendimizi farklı noktalarda konumlandırmış durumdayız.”

“F-gaz regülasyonu için çalıyoruz”

Enerji tasarruflu ve çevreci ürünler tasarlama yönünde Ar-Ge çalışmaları gerçekleştirdiklerini ifade eden Arslan, “Carrier ile ortaklığın doğal bir sonucu olarak, şirketimiz Carrier teknolojisi ve markasıyla üretilen klima santralları ve çatı tipi klimaların iç ve dış pazarda satışını yapıyor. Ürünleri sürekli geliştirmek için ‘Test ve Ar-Ge Merkezi’nde, üniversitelerle ortak çalışmalar yürütüyoruz. Ayrıca Carrier’dan yaptığımız teknoloji transferleriyle, ürünlerimizde önemli geliştirmeler yapıyoruz.

Ürünlerimiz, üretimden kullanıma kadar tüm aşamalarda çevreye en az etki edecek şekilde tasarlanıyor. Ar-Ge çalışmalarını sürekli bu yönde geliştirip kullanıcıya konfor sağlarken, enerji kaynaklarını korumayı amaç ediniyoruz. Avrupa’da yürürlüğü giren Ekotasarım (Ecodesign ya da ERP) yönetmeliklerini yakından takip edip ürünlerimizi bu yönetmeliklerin gerektirdiği şekilde güncelliyoruz.

Ayrıca klimalarda kullanılan soğutucu akışkanların çevreye olan etkisini minimuma indirecek F-gaz regülasyonu için de Carrier’ın yürütmüş olduğu global platformda hareket ederek doğa dostu soğutucu akışkan içeren ürünlerimizi pazara sunmak için çalışmalar yapıyoruz” diye konuştu.

“Inverter klimalara talep artıyor”

Projelerde ısıtma ve soğutma sistemlerinin konfordan çok gereklilik haline geldiğini belirten Arslan, önümüzdeki dönemlerde özellikle konut sektöründe ve kentsel dönüşüm projeleri kapsamında kombi, klima, radyatör, kazan, gibi iklimlendirme sektörünün ana ürünlerine yönelik talebinin daha da artacağını öngördüklerini aktardı.

Bireysel klima pazarı açısından da tüketicilerin yüksek verimli, tasarruflu inverter klimalara ilgi ve talebin her yıl artığını söyleyen Arslan, “Sunduğumuz üstün verimli Toshiba ve Carrier klimalarımız bu yıl da yoğun ilgi görüyor. Pazarda önceki yıllarda inverter klimaların payı çok küçükken, artan tüketici bilinciyle bu oran oldukça yükseldi. Düşük enerji verimliliğine sahip klimaların satışını engelleyen düzenlemelerle birlikte, Türkiye’de pazar, tamamen inverter klimalardan oluşuyor diyebiliriz” dedi.

Tümünü Temizle
Karşılaştır