Hata oluştu. Lütfen tekrar deneyiniz.
X
Sepet
Sepetinizde ürün bulunmamaktadır.
EN TR
TR
EN
Kombi Kazan Isı Pompası Güneş Kolektörü Brülör Radyatör Isı Gideri Paylaşım Sistemi Yardımcı Ürünler
Bireysel Soğutma Merkezi Soğutma
Dalgıç Pompa Santrifüj Pompa Dalgıç Pompa Motorları Hidrofor Sirkülasyon Pompası
Bina Yönetim Sistemleri Enerji Verimliliği Danışmanlık Hizmetleri Isı Paylaşım Hizmetleri Satış Sonrası Hizmetleri
Yetkili Satıcılar Yetkili Servisler Tüketici Destek E-Ticaret Destek
Genel Bakış Faaliyetler Referanslar İnsan Kaynakları Yatırımcı İlişkileri Medya Kişisel Verilerin Korunması
ANASAYFA
Isıtma
Soğutma
Su Basınçlandırma
Mühendislik Hizmetleri
Destek
Kurumsal
İletişim

Alarko Carrier Genel Müdürü Önder Şahin: “Tüketiciyi Her Zaman Gelişmiş Ve Yüksek Verimli Ürünlerle Buluşturuyoruz.”

Şirketinizin kısa tarihçesini ve bugüne kadarki gelişimini kısaca nasıl özetlersiniz?

1954 yılında kurulan, ısıtma, soğutma havalandırma, su arıtma ve basınçlandırma alanlarında faaliyet gösteren Alarko Sanayi ve Ticaret A.Ş., 1998 yılında, alanında dünyanın lider kuruluşu Carrier ile eşit oranda ortaklığa girdi ve şirketin adı Alarko Carrier Sanayi ve Ticaret A.Ş. olarak değiştirildi, iklimlendirme sektöründe faaliyet gösteren Alarko Carrier, ısıtma, soğutma ve su basınçlandırma sistemlerinin önemli üreticileri arasında yer aldığı gibi dünyanın önde gelen üreticilerinin distribütörlüğünü de yaparak bu ürünleri tüketicilerine sunuyor.

İçinde yer aldığınız sektör ve ürünleriniz hangi alanlarda/işlerde, hangi amaçlarla kullanılıyor?

Gebze ve Dudullu’da bulunan üretim tesislerimizde; ısıtma alanında kombi, panel radyatör ve brülör üretirken, sirkülasyon pompalarıyla sanayi, turizm ve tarımsal sulama alanlarında yaygın olarak kullanılan dalgıç pompaların üretimi devam ediyor. Soğutma alanındaysa klima santrallari ve çatı tipi klimaların üretimini yapıyoruz. Üretici kimliğimizin yanı sıra Toshiba markasıyla pazara sağlamakta olduğumuz bireysel klimalar ve ısı pompalarının yanı sıra Carrier marka bireysel ve merkezi sistem ticari klimaların, Wolf marka güneş panelleri, solar kombi, yoğuşmalı kombi ve kazanlarının ithalatını ve satışı yapıyoruz.

İçinde yer aldığınız sektörün Türkiye’deki durumu ne?

İklimlendirme sektörü, hem hızla gelişen iç pazar talebi, hem de küresel rekabetin yoğun olduğu uluslararası pazarlara artan ihracatıyla, Türkiye ekonomisinin önemli bir oyuncusu haline geldi. 2014 Ocak-Kasım rakamlarına göre bir önceki yıla göre yüzde 6 büyüyen sektör, 4 milyar dolardan fazla ihracat gerçekleştirdi. Türkiye’deki iklimlendirme pazarının, 2023 yılında 5.5 kat büyümeyle, 25 milyar doları ihracat, 35 milyar doları iç pazardan gelmesi beklenen, toplam 60 milyar dolarlık hacme ulaşması bekleniyor. Türkiye, iklimlendirme sektöründe son yıllarda önemli bir üretim üssü haline geldi. Üretim Türkiye’ye kayarken, Avrupa’daki ekonomik krizin etkisiyle yeni pazarlara ihracat yapan sektör, büyümesini sürdürdü. Avrupa’da yüzde 13 civarında pazar payı olan sektörde, ihracat yapılan ülkelerin başında Almanya ve İngiltere geliyor.

Ürünlerinizin kullanımını hangi alanlarda, nereye doğru geliştirmeyi düşünüyorsunuz?

İklimlendirme sektöründe faaliyet gösteren bir şirket olarak, doğaya en az zarar veren ürünler üretmeye odaklanıyor ve projeler geliştiriyoruz. Ürünlerimiz, üretimden kullanıma kadar tüm aşamalarda çevreye en az etki edecek şekilde tasarlanıyor. Ar-Ge çalışmalarını sürekli bu yönde geliştirip kullanıcıya konfor sağlarken, dünyadaki enerji kaynaklarını korumayı amaç ediniyoruz.

Bunun sonucunda inverter klima pazarının en önemli firmalarından biri olduk. Isıtma ürün gamımızda yer alan enerji tasarrufulu kombilerimizle aile bütçesine katkıda bulunuyoruz. Binalarda Enerji Performans (BEP) Yönetmeliği doğrultusunda brülör geliştirme çalışmalarımız devam ediyor. Tüketici talepleri ve aynı zamanda çıkan yönetmelikler doğrultusunda çevreci ürün portföyümüz de artmaktadır.

Şirketinizin getirdiği ilkler var mı?

Dünya ölçeğinde çok az sayıda firmanın sahip olduğu SA 8000 Sosyal Sorumluluk (Social Accountability) Sertifikası, 2005 yılında alındı.

2002 yılında ISO 14001 Çevre Yönetim Sistem Standardı ve OHSAS 18001 İSG Yönetim Sistem Standardı konularının ikisinin birlikte, BSI’n (British Standards Institue) Türkiye’de belgelediği ilk firma olduk.

2010 yılında enerji maliyetlerimizi ve seragazı emisyonlarımızı düşürme esaslı, etkili bir enerji yönetimi için sistemleri ve prosedürleri belirleyen BS EN 16001 Enerji Yönetim Sistemi Standardı belgesi alındı.

Ar-Ge ve yaratıcı/yenilikçi çalışmalarınızdan bahseder misiniz?

Gebze tesisimizde, Carrier’ın bağlı bulunduğu UTC’nin (United Technologies) tüm bölgelerinde hayata geçirilen “Mükemmel Rekabet Gücüne Ulaşmak” projesini uyguluyoruz. 5746 sayılı Araştırma ve Geliştirme Faaliyetlerinin Desteklenmesi Hakkında Kanun çerçevesinde yaptığımız başvuruyla, Ar-Ge merkezi olduk. Tesislerimizde üretilen ürünleri sürekli geliştirmek amacıyla, “Test ve Ar-Ge Merkezi”nde, üniversiteler ve TÜBİTAK ile ortak çalışma yürütüyoruz. Ayrıca Carrier’dan yaptığımız teknoloji transferleriyle, ürünlerimizde önemli geliştirmeler yapıyoruz. iklimlendirme sektöründe Ar-Ge faaliyetleri gittikçe önem kazanıyor. Müşteri beklentileri doğrultusunda çevre dostu, enerji tasarruflu, gelişen teknolojiyle uyum sağlayabilen yeni ürünler geliştiriliyor.

Alarko Carrier olarak aldığınız ödüller var mı?

2012 yılının Kasım ayında gerçekleştirilen ACE (Achieving Competitive Excellence-Mükemmel Rekabet Gücüne Ulaşmak) Gümüş Seviye denetiminde Gebze ve Dudullu Fabrikaları bünyesinde yer alan satmalına, mühendislik, ihracat, insan kaynakları, finans ve tüm üretim departmanları ACE Gümüş Seviyeye ulaştı. Üretim ve bağlı birimlerin Bronz Seviyeden Gümüş Seviyeye yükselmesiyle birlikte Alarko Carrier’in diğer Carrier fabrikaları arasındaki yeri ve kalitesi tescillenmiş olup, fabrikalarımızda yeni ürünlerin imalatının önü açıldı.

İhracatınız hakkında kısa bir bilgi verebilir misiniz?

Geçtiğimiz yıl yurtiçi ve yurtdışında meydana gelen ekonomik dalgalanmalara rağmen, büyümeye devam ettik. 2013’te 370 milyon TL ciro elde eden şirketimizin net kârı, 34 artışla yaklaşık 35 milyon TL oldu. 51 ülkeye yaptığımız ihracatımız ise 2013’te 51 milyon TL’ye ulaştı. Fabrika ciromuzun 50’sini ihracat oluşturduğu için, 2014’te, Ortadoğu’dan Avustralya’ya kadar geniş bir yelpazede, büyük projelerin çözüm ortağı olmaya devam edeceğiz. Ciromuzun yüzde 13’ünden fazlasını oluşturan ihraç ürünlerimiz; ağırlıkla klima santralları, radyatörler ve çatı tipi klimalardan oluşuyor.

Nasıl bir bayi ağınız var?

Türkiye genelinde 263 bayi ve 243 satış sonrası servis birimimiz var. Doğrudan bizim sattığımız ürünlerle ilgili faaliyet gösteren satış mühendislerimizin bulunduğu, aynı zamanda bayi örgütünü kontrol eden satış bürolarımız da var. İstanbul dışında Ankara, İzmir, Antalya ve Adana’da satış bürolarımız bulunuyor.

Satış sonrası hizmetleriniz neler?

Bayi örgütünden bağımsız, sadece Alarko ürünlerine servis veren 243 civarında satış sonrası hizmetler servis ağımız var. Hepsi birbirinden bağımsız ama sadece bizim ürünlerimizle ilgili hizmet veriyor. Müşteri odaklı hizmet anlayışımız doğrultusunda bayilere sunduğumuz ürün çesitliliğiyle müşterilerimz için komple çözümler üretiyoruz. Toshiba klimalar için ayrı bir dağıtım kanalı oluşturulmuş, VRF için de çözüm ortaklığı modellerini devam ettiriyoruz. Satış sonrası hizmetleri, faaliyetlerimiz içerisinde yüksek büyüme potansiyeline sahip bulunuyor. Şu anda satış sonrası hizmetlerin tüm faaliyetlerimizin içindeki payı yüzde 12. Servis, parça ve bilgi birikiminin sağladığı avantajdan faydalanarak, bu payı 20-25’e çıkarmayı hedefliyoruz.

İleriye dönük ne gibi bir projeksiyonunuz var?

Alarko Carrier olarak, bugüne kadar tüketiciyi her zaman en gelişmiş ve yüksek verimli ürünlerle buluşturduk. Amacımız tüketiciye en iyisini sunmak oldu. Bunun sonucunu da toplam pazarda küçük bir paya sahip gibi görünsek de, inverter klima pazarının en önemli firmalarından biri olduk. İnverter klima pazarında yüzde 14’lük payla önde gelen firmayız. Bireysel ve hafif ticari klimalarda çevre dostu, enerji verimliliği yüksek, en iyi fiyat-kalite oranına sahip ürünlerle, klima pazarında teknoloji liderliğimizi sürdüreceğiz. Son yıllarda satış ve pazarlamasına önem verdiğimiz inverter segmentte, en yüksek verim oranlarına sahip ürünleri sunmaya ve kullanıcılara maksimum fayda sağlamaya devam edeceğiz. Her yıl büyüyen split klima pazarında, inverter klimaların satış artışı sürüyor. Önümüzdeki yıllarda da bu trendin devam edeceği öngörülüyor. Çok ciddi pazar payına sahip olduğumuz hafif ticari modellerde ve inverter segmentte, 18 seride 60’tan fazla ürünle, en geniş ürün gamına sahip firma unvanımızı pekiştirmeyi hedefliyoruz.

Binalarda Enerji Performans (BEP) Yönetmeliği doğrultusunda brülör geliştirme çalışmalarımız devam ediyor. Damper motorlu tek kademeli doğal gaz brülörünü - ALF 12DM-T-2013 Temmuz ayında satışa sunduk. ALF 180/M tipi oransal modülasyonlu orta-ağır yağ brülörleri ise bu yılın ilk çeyreğinde piyasaya sunduk. Ayrıca, tüm gaz yakıtlı modülasyonlu brülörlerimizi, 2014 yılı içinde pnömatik modülasyondan, daha kolay ayarlanabilir, daha modern ve aynı zamanda da daha ekonomik olan elektronik modülasyonlu tipe geçireceğiz. 2014 yılı boyunca özellikle Kamu Özel Ortaklığı Hastane projeleri pazarda su soğutmalı soğutma gruplarına olan talebi arttırdı, biz de Carrier’in yüksek verimli cihazlarıyla pazardaki lider konumumuzu sürdüreceğiz.

Tümünü Temizle
Karşılaştır