Hata oluştu. Lütfen tekrar deneyiniz.
X
Sepet
Sepetinizde ürün bulunmamaktadır.
EN TR
TR
EN
Kombi Kazan Isı Pompası Güneş Kolektörü Brülör Radyatör Isı Gideri Paylaşım Sistemi Yardımcı Ürünler
Bireysel Soğutma Merkezi Soğutma
Dalgıç Pompa Santrifüj Pompa Dalgıç Pompa Motorları Hidrofor Sirkülasyon Pompası
Bina Yönetim Sistemleri Enerji Verimliliği Danışmanlık Hizmetleri Isı Paylaşım Hizmetleri Satış Sonrası Hizmetleri
Yetkili Satıcılar Yetkili Servisler Tüketici Destek E-Ticaret Destek
Genel Bakış Faaliyetler Referanslar İnsan Kaynakları Yatırımcı İlişkileri Medya Kişisel Verilerin Korunması
ANASAYFA
Isıtma
Soğutma
Su Basınçlandırma
Mühendislik Hizmetleri
Destek
Kurumsal
İletişim

Alarko Carrier Genel Müdürü Cem Akan; Çevreci Ürünlerle İhracatımızı Daha da Artıracağız

İhracat yaptığı ülke sayısını 57'ye yükselten Alarko Carrier, pazar potansiyeli yüksek ülkeler için de işbirliği girişimlerini sürdürüyor. Alarko Carrier Genel Müdürü Cem Akan, şirket hedeflerini dijitalleşmek, çevreci ürünlerle ihracat oranlarını yükseltmek ve ürün gamını genişletmek olarak açıklıyor. İhracat yaptığı ülke sayısını 57'ye yükselten Alarko Carrier, pazar potansiyeli yüksek ülkeler için de işbirliği girişimlerini sürdürüyor. Alarko Carrier Genel Müdürü Cem Akan, şirket hedeflerini dijitalleşmek, çevreci ürünlerle ihracat oranlarını yükseltmek ve ürün gamını genişletmek olarak açıklıyor.

Dergimizin bu sayısında iklim değişimi ve bunun ekonomiye etkilerini ele alıyoruz. Bu anlamda sizinle yaptığımız söyleşi ayrı bir önem kazanıyor. Isıtma, soğutma sistemlerinde enerji tasarrufu ve verimliliği konusunda son dönemde ne gibi gelişmeler yaşanıyor?

İklimlendirme sektöründe faaliyet gösteren bir şirket olarak, doğa dostu ve verimli ürünler üretmeye odaklanıyor ve projeler geliştiriyoruz. Ürünlerimiz, üretimden kullanıma kadar tüm aşamalarda çevreye en az etki edecek şekilde tasarlanıyor. Ar-Ge çalışmalarını sürekli bu yönde geliştirip kullanıcıya konfor sağlarken, dünyadaki enerji kaynaklarını korumayı amaç ediniyoruz. Avrupa'da yürürlüğe giren Ekotasarım jEcodesign ya da ERPj yönetmeliklerini yakından takip edip ürünlerimizi bu yönetmeliklerin gerektirdiği şekilde güncelliyoruz. Ayrıca klimalarda kullanılan soğutucu akışkanların çevreye olan etkisini minimuma indirecek F-gaz regülasyonu için de Carrier'ın yürütmüş olduğu global platformda hareket ederek doğa dostu soğutucu akışkan içeren ürünlerimizi pazara sunmak için çalışmalar yapıyoruz, Kısaca tüm yeni yönetmeliklerle önümüzdeki yıllarda daha verimli ve daha çevreci ürünler kullanılacağı için biz de memnuniyet duyuyoruz.

Enerji tasarrufunu gözeten bir tüketici bir ürün tercih ederken nelere dikkat etmeli? Ürünün hangi özelliklerini dikkate almalı?

Tüketiciler gerek kombi gerekse klima seçiminde öncelikle mekânın özelliklerini doğru değerlendirmeli. Kombi seçiminde mekânın dış cephe izolasyonu, hangi katta olduğu, binanın kaç cephesinin açık olduğu, kuzey veya güney cepheye bakması gibi unsurlar dikkate alınmalı. Ayrıca preıniks özellikli, yani tam yoğuşmalı ürünler, "yarı yoğuşmalf tabir edilen kombilere oranla daha verimlidir, bu yüzden enerji tasarrufu için premiks ürünler tercih edilebilir. Kombi seçerken sadece ısıtma kapasitesine değil, sıcak su verimliliği ve kapasitesine de bakılmalı, bol sıcak su ihtiyacı varsa dakikada 2-3 litre daha fazla sıcak su veren çift yoğuşmalı kombiler seçilmeli. Radyatörlere takılan radyatör vanaları, oda istenen sıcaklığa eriştiğinde radyatöre sıcak su girişini otomatik kapatarak enerji tasarrufunu artırır. Yine kombilerdeki dış hava sıcaklık sensörü de kombinin çalışma sıcaklığının otomatik olarak ayarlanmasına imkân verir ve daha fazla tasarruf sağlar. Klima seçiminde de yine sadece fiyat değil mekânın özellikleri ve kullanıcı ihtiyaçları dikkate alınmalı ve ortam için gerekli klima kapasitesi doğru hesaplanmalı. Mekânın büyüklüğü, cephe yönü gibi detayların yanı sıra bina yüzeyinin cam olması, yalıtımın kalitesi veya iç ortamda çok fazla elektronik ekipman olması gibi detaylar iklimlenclirme performansını etkiler. Soğutma ve ısıtma gücü otomatik olarak ayarlamaya imkân tanıyan inverter teknolojisine sahip klimalar da az elektrik harcayarak enerji verimliliğine yardımcı olur.

Bu yılın başında göreve geldiniz. Bir yönetici olarak şirket yönetim stratejinizin temellerini neler oluşturuyor?

Ben 2004 yılının Kasım ayında Alarko Carrier'da Bütçe ve Mali Analiz Uzmanı olarak çalışmaya başladım. Bu göreve gelmeden önce de Mali ve İdari İşler Müdürüydüm. 14 yıldır bu şirkete finans penceresinden bakarken artık her yönden bakmak zorundayım. Sürekli öğrenmek, gelişmek ve geliştirmenin yanı sıra temasta bulunduğum herkes ile açık ve şeffaf bir iletişim kuruyor ve aynısını teşvik etmeye çalışıyorum. Yönetim stratejimize gelince biz, ortaklarımızdan Carrier'ın tanımlamasıyla "Partner Managed JV'yiz, yani yönetim diğer ortağa, Alarko'ya bırakılmış durumda. Dolayısı ile şirketi yönetirken Alarko Holdingin uzun yıllardan beri oluşturduğu ve her yıl ihtiyaca göre güncellenen yönetim politikalarını esas almak durumundayız. Karar almada, insan kaynağının yönetiminde, pazarlamada, mali işlerde detaylı olarak belirlenmiş bu ilkeleri tabii ki içinde bulunduğumuz sektörün şartlarını da göz önünde bulundurup gerekirse küçük değişikliklerle uyguluyoruz.

İki yıldır devam etmekte olan tam otomasyonlu klima santrali projemizi ekim ayı içinde piyasaya sunacağız. Kendi alanında sektörde bir ilk olma özelliğini taşıyacak bu projeyle, klima santrali seçim programına adapte edilmiş olarak tek tıkla anında istenilen boyut ve opsiyonlarda gerek çizim gerekse fiyatlandırma yapılabilecek.

CEM AKAN: "Tüm ürün gruplarını Avrupa Birliği standartlarına uygun hale getiren Alarko Carrier'ın yeni hedefi sürdürülebilirlik çalışmalarının raporlamasını yapmak."

Alarko Carrier ağırlıklı olarak hangi pazarlarda yer alıyor? Yeni pazar arayışlarınız var mı?

Alarko Carrier olarak iklimlendirme sektöründe ısıtma, soğutma ve su basınçlandırma sistemlerinin önemli üreticileri arasında yer alıyoruz. Aynı zamanda dünyanın önde gelen markalarının distribütörlüğünü de yaparak farklı ürünleri tüketicilerimize sunuyoruz. Üretici kimliğimizin yanı sıra Toshiba markasıyla pazara sunduğumuz bireysel klimalar ve ısı pompalarının. Carrier marka bireysel ve merkezi sistem ticari klimaların ithalat ve satışını yapıyoruz. Avustralya'dan Almanya'ya, Ortadoğu'dan Afrika ülkelerine kadar geniş bir yelpazede ihracat gerçekleştiriyoruz. Klima santralleri, kombiler, radyatörler ve çatı tipi klimalar ihraç ürünlerimizin büyük kısmını oluşturuyor. İhracat yaptığımız ülke sayısını 57'ye yükselttik. Bu kapsamda; Fildişi Sahili, Cibuti, Macaristan. Malta, Makedonya. Mauritius, Umman, Papua Yeni Gine, Filipinler, Uganda, Ukrayna ve Yemen'i ihracat listemize ekleyerek ülkeye ve sektöre katma değer yaratmaya devam ediyoruz, isveç'e panel radyatör, Bulgaristan, italya ve Çin'e kombi, İspanya, israil ve Katar'a çatı tipi klima satışları bu yıl içinde ivme kazanan ihracat ürünlerimizclir. Ayrıca İSİB tarafından hazırlanan istatistiklerde son 6 yıldır üst üste en çok klima santrali ihracatı yapan firma ödülünü almaktayız. Klima santralinde, nakliye maliyeti çok yüksek bir ürün olmasına rağmen Avustralya'dan Şili'ye. Kuveyt'ten Kazakistan'a kadar 5 farklı kıtada, çok uzak ülkelere ihracat yapmaktayız. Ürünlerimize ilgi gösteren bölgelere ihracatı artırmayı hedefliyor, bu doğrultuda pazar potansiyeli yüksek ülkeleri tespit ederek işbirliği için girişimlerde bulunuyoruz.

Ülkemiz pek çok yabancı firma için hem üretim hem pazar açısından cazibe merkezi özelliğinde. Pazardaki hareketlilik, sektörün hızlı gelişmesinde de etkili oldu. Üretim teknolojileri açısından kıyasladığımızda, Türkiye'nin Avrupa ile aynı seviyelerde olduğunu belirtmek isteriz.

Yakın dönemde yeni yatırım planlarınız bulunuyor mu?

Alarko Carrier olarak tasarımdan üretime ve satış sonrasına kadar tüm süreçleri bir bütün olarak görüyoruz, iş süreçlerimizdeki ihtiyaçlar doğrultusunda geliştirilmiş MRP, ERP ve CRM yazılımlarının son halkası olan PLM (Product Life Cycle Management) yazılımıyla, tasarım aşamasından başlayarak yaşam döngüsü boyunca ürünün takip edildiği bir sistem kullanıyoruz. Bu sayede tasarımını gerçekleştirdiğimiz ürünlerimizin tüm yaşamı boyunca izlenebilirliğini sağlayabiliyoruz. 2018 başında Ar-Ge çalışmalarımıza yön vermek amacıyla EN 1886 standartlarına uygun klima santrallarımızın mekanik performansının belirlendiği. Türkiye'nin ilk Klima Santralı Test Laboratuvarı'nı devreye aldık. Üretim tarafında ise halen devam etmekte olan projemiz kapsamında Gebze Üretim Tesisi'ndeki ısıtma ürünleri üretim hatlarını Dudullu'daki Panel Radyatör fabrikamıza taşıdık. Nesnelerin interneti kavramı ile yaşamın içerisindeki tüm cihazlar bir şekilde internete bağlanarak birbirleri ile haberleşir konuma geldi. Bu bağlamda gerek müşterilerimiz gerekse paydaşlarımızın beklentileri bu doğrultuda gelişiyor. Biz de bu beklentileri karşılayacak şekilde üretmekte olduğumuz cihazları daha akıllı yapmak üzere çalışmalar yürütüyoruz. Diğer taraftan, paydaşlarımız ile aramızdaki iş süreçlerinin dijitalleşmesi yönündeki çalışmalarımız devam ediyor. Ülke geneline yayılan. 300'e yakın yetkili satıcı ve bunlara bağlı alt satış noktalarında faaliyet gösteriyoruz. Yetkili satıcı ağımızı artırmak, daha fazla noktada son kullanıcıya ulaşmak da bir diğer hedefimiz. Gerek bayi gerekse satış noktalanmız vasıtasıyla ulaşamadığımız noktalara da online kanalı kullanarak gitme hedefimiz var, bu nedenle e-ticaret platformumuzu hayata geçirdik. Merkezi iklimlendirme ürünlerinin kalbi olan klima santralinde 2 yıldır devam etmekte olan tam otomasyonlu klima santrali projemizi ekim ayı içinde piyasaya sunacağız. Kendi alanında sektörde bir ilk olma özelliğini taşıyacak bu projede, klima santrali seçim programına adapte edilmiş olarak tek tıkla, anında istenilen boyut ve opsiyonlarda gerek çizim gerekse fiyatlandırma yapılabilecek. Standart klima santralleri seçim programına adapte edilerek otomasyonlu olabiliyor ya da esnek / terzi usulü klima santralleri teklif usûlü çalışılıp otomasyonlu hale getirilebiliyor. Ama bizim seçim programımızda tüm olasılıklar ve algoritmalar önceden çalışılmış olarak seçilebilecek ve üretim aşamasında da tüm santraller sahada montaja hazır olacak şekilde birleştirilip fabrikada simülasyon testleri yapılacaktır. Böylece 6 yıldır İSİB tarafından verilen en çok klima santrali ihracatı yapan firma olma özelliğimizi önümüzdeki yıllar için pekiştireceğimizi düşünüyoruz.

Alarko Carrier bu yılı finansal açıdan nasıl tamamlamaya hazırlanıyor? Yılın başında belirlenen finansal hedeflere ulaşacak mısınız?

İnşaat ile çok ilişkili bir sektörde faaliyet göstermekteyiz. Bu sene konut ve inşaat sektöründe yaşanan durgunluğun etkilerini her şirket gibi biz de hissediyoruz. Örneğin. TÜİK'in açıkladığı verilere göre, 2019 yılının ilk 6 aylık döneminde belediyelerin verdiği yapı ruhsatı sayısı %60 azaldı. 2018 yılının aynı döneminde ise %27 oranında azalma kaydetmişti. Şirketimizin satışları elbette bu durumdan etkilenirken, mevcut bütçemizin bu değişimler önceden öngörülüp hazırlanmasından dolayı, bütçeye paralel gerçekleşmektedir. Fakat mevcut durumu lehimize nasıl çevirebileceğimiz yönünde arayışlarımız sürekli devam etmektedir, ihracat, ciromuzun %15'ini oluşturmakta ve bu alanda bir parça büyüme yaşanmıştır, ihracat konusunda yeni pazar ve müşteri arayışlarımızı hızlı bir şekilde devam ettiriyoruz, ilaveten dijital dönüşüme ve ürün geliştirmeye odaklanarak önümüzdeki senelere hazırlık anlamında kuvvetli bir baz oluşturmaya çalışıyoruz.

Araştırmalar yeni kuşak yatırımcıların, yatırım yaptıkları şirket seçiminde sosyal sorumluluk projelerini de dikkate aldığını gösteriyor. Alarko Carrier'ın sosyal sorumluluk projeleri nelerdir?

Alarko Carrier. henüz sürdürülebilirlik kavramı bu kadar yaygınlaşmamışken 1995 yılında düzenlediği Arama Konferansı'nda, ekonomik ve sosyal gelişim ile çevre duyarlılığını şirket felsefesi olarak belirledi. 2002 yılından sonra çalışmalarını sürdürülebilirlik başlığı altında devam ettiren şirket, Avrupa Birliği standartlarına uygun tüm sertifikalarını tamamladıktan sonra 2012 yılında Ar-Ge merkezini faaliyete geçirdi. Tüm ürün gruplarını Avrupa Birliği standartlarına uygun hale getiren Alarko Carrier'ın yeni hedefi sürdürülebilirlik çalışmalarının raporlamasını yapmak. Aynca 6 yıldır küresel ısınma ve iklim değişikliği konusuna dikkat çekmek ve farkındalığı artırmak amacıyla sosyal mecralardan amatör-profesyonel tüm fotoğrafseverlerin katılabildiği bir fotoğraf yarışması düzenliyoruz. Sektörün yenilikleri yakından takip eden dinamik bir markası olarak yarışmamızı Instagram ve Twitter üzerinden düzenledik. Yürüttüğümüz çalışmalar sonucunda geçtiğimiz yıllarda Marketing Türkiye dergisi ve Akademetre işbirliğiyle hazırlanan, pek çok farklı kategoride şirketin itibar ve marka performans ölçümü endeksinin yer aldığı çalışmada; Alarko Carrier olarak iklimlendirme Sektörü kategorisinde üst üste 3 yıl "The One Awards - Yılın En itibarlı Şirketi" ödülüne layık görüldük.

Şirket hedeflerinizi ana hatlarıyla anlatabilir misiniz?

Satış hedeflerimize ek olarak ürün gamımızın daha fazla ihtiyaca değecek şekilde genişletilmesi de hedeflerimiz arasında. Geniş olan yetkili satıcı ağımızı daha da artırmak, daha fazla noktada son kullanıcıya ulaşmak da bir diğer hedefimiz. Yüzde 15'ler civarında olan ihracatımızın ciromuz içindeki payını önümüzdeki birkaç yıl içinde %25'lere çıkarmayı hedefliyoruz. Bunu da ürün gamımıza yeni katacağımız teknolojik, çevreye duyarlı ve verimli ürünler ile yapmayı planlıyoruz. Son birkaç yıldır çok fazla odaklandığımız şirketimizin tüm süreçlerindeki dijitalleşmeyi sürdüreceğiz. Japonya'daki fabrikadan çıkan bir klimanın 20 yıl sonra ekonomik ömrünü tamamlayana kadar üzerindeki barkodtan bu ürünle ilgili tüm aşamaların okunmasından, şirket içindeki tüm departmanların kullandığı yazılımların birbiri ile entegre olmasına kadar dijitalleşmenin tüm aşamalarını tamamlamak istiyoruz. Ayrıca bu yıl başladığımız internet sitemizden klima ve kombi satışlarının oranını önümüzdeki dönemde arttırmak istiyoruz. Ülkemiz pek çok yabancı firma için hem üretim hem pazar açısından cazibe merkezi özelliğinde. Pazardaki hareketlilik, sektörün hızlı gelişmesinde de etkili oldu. Üretim teknolojileri açısından kıyasladığımızda. Türkiye'nin Avrupa ile aynı seviyelerde olduğunu belirtmek isteriz. Avrupa'da enerji verimliliği düşük ve çevreci ürünlere devlet tarafından verilen desteğin Türkiye'de de sağlanmasının, sektörün daha teknolojik, daha verimli ürünlerle büyümesine katkıda bulunacağını düşünüyoruz. Tüketicilerin bilinçli seçim yaparak teknolojik ve yüksek enerji verimliliğine sahip ürünlere yönelmesi, enerji üretiminde yurtdışına bağımlı olan ülkemiz açısından önemli kazançlar getirecek. Bu doğrultuda AB yönetmeliklerine paralel hareket etmemiz çok yararlı sonuçlar veriyor ve verecek.

Avustralya'dan Almanya'ya, Ortadoğu'dan Afrika ülkelerine kadar geniş bir yelpazede ihracat gerçekleştiriyoruz. Klima santralleri, kombiler, radyatörler ve çatı tipi klimalar ihraç ürünlerimizin büyük kısmını oluşturuyor. İhracat yaptığımız ülke sayısını 57'ye yükselttik. Bu kapsamda: Fildişi Sahili, Cibuti, Macaristan, Malta, Makedonya, Mauritius, Umman, Papua Yeni Gine, Filipinler, Uganda, Ukrayna ve Yemen'i ihracat listemize ekleyerek ülkeye ve sektöre katma değer yaratmaya devam ediyoruz. İsveç'e panel radyatör, Bulgaristan, İtalya ve Çin'e kombi, İspanya, israil ve Katar'a çatı tipi klima satışları bu yıl içinde ivme kazanan ihracat ürünlerimizdir.

Tümünü Temizle
Karşılaştır