Hata oluştu. Lütfen tekrar deneyiniz.
X
Sepet
Sepetinizde ürün bulunmamaktadır.
EN TR
TR
EN
Kombi Kazan Isı Pompası Güneş Kolektörü Brülör Radyatör Isı Gideri Paylaşım Sistemi Yardımcı Ürünler
Bireysel Soğutma Merkezi Soğutma
Dalgıç Pompa Santrifüj Pompa Dalgıç Pompa Motorları Hidrofor Sirkülasyon Pompası
Bina Yönetim Sistemleri Enerji Verimliliği Danışmanlık Hizmetleri Isı Paylaşım Hizmetleri Satış Sonrası Hizmetleri
Yetkili Satıcılar Yetkili Servisler Tüketici Destek E-Ticaret Destek
Genel Bakış Faaliyetler Referanslar İnsan Kaynakları Yatırımcı İlişkileri Medya Kişisel Verilerin Korunması
ANASAYFA
Isıtma
Soğutma
Su Basınçlandırma
Mühendislik Hizmetleri
Destek
Kurumsal
İletişim

ALARKO CARRIER 2005 YILINA HIZLI GİRDİ

2004 yilı sonunda 197 trilyon 500 milyar lira net ciro elde eden Alarko Carrier, 2005 yılına da hızlı girdi. Şirket 2004 yılı sonunda 12 milyon 185 bin YTL kar açıkladı. 1992 yılında halka açılan Alarko Carrier, halka açıldıktan sonra bugüne kadar hiç zarar açıklamamasıyla dikkat çekiyor.

2005 yılı ciro hedefi 200 trilyon lira üzerinde olan Alarko Carrier, yine önümüzdeki dönemde 12 milyon dolarlık bir genişleme yatırımı yapmayı planlıyor. Şirket 2005 yılında ısıtma pazarında yüzde 11, klima alanında yüzde 16 pazar payı hedefliyor.

2004’te Yüzde 6 Büyüdü

2004 yılı sonu Alarko Carrier’ın bilanço rakamları incelendiğinde satışlarda yüzde 6 büyüme görüldüğünü ifade eden Alarko Carrier Genel Müdürü Önder Şahin, bunun oldukça sağlıklı bir büyümeye işaret ettiğine dikkat çekiyor. Şahin, "Genel olarak büyüme stratejimizin sağlıklı olmasına özen gösteriyoruz. Bizim amacımız en büyük değil, en sağlam olmak. Biz bu yıl fiyatları geri çekerek yüzde 15’te büyüyebilirdik. Ama bu büyümenin sağlığı önemli. Bizim için büyüme sadece bir araç. Bizim amacımız hissedarlarımıza sağlıklı ve uzun yıllar kar verebilmek" diyor.

Carrier’ın Fabrikası Alarko’ya Emanet

Alarko Carrier’ın yüzde 42 oranında ortağı olan ve dünya genelinde 10 milyar dolarlık cirosuyla klima sektörünün lideri Carrier, Ispanya’daki çatı tipi klima fabrikasını Türkiye’ye taşıyarak, Alarko’ya emanet etti.

Alarko Carrier’ın bağlı olduğu Avrupa-Ortadoğu-Afrika Bölgesi’nde Türkiye’yi üretim üssü yapma yolunda önemli adımlar atan Carrier, çatı klimalarının üretimini artık Gebze’de gerçekleştiriliyor. 2004 yılında isveç, Fransa, Belçika, Polonya, İngiltere, Hırvatistan ve Birleşik Arap Emirlikleri’ne 102 adet çatı tipi klima sattıklarını ifade eden Şahin, 2005 yılında ise satış hedefini 500 olarak belirtiyor.

Hedef 26 Milyon Dolar İhracat

Önder Şahin Alarko Carrier’ın ihracattaki başlıca pazarlarının Yunanistan, Hollanda, Rusya, Azerbaycan, İngiltere, Romanya, Birleşik Arap Emirlikleri, Gürcistan, Fransa, Çin, İtalya, Hindistan, Avusturya, Mısır, Litvanya, Şili, Almanya ve Pakistan olduğunu söylüyor. Önder Şahin, 2004 yılında 24 milyon dolar ihracat yaptıklarını belirtiyor. AB ülkeleri içinde en fazla ihracatı yani toplam ihracatın yüzde 20’sinden fazlasını İngiltere’ye yaptıklarım söyleyen Şahin, İngiltere’yi Çin, Azerbaycan, Şili, Pakistan, Lübnan ve Litvanya’nm takip ettiğini belirtiyor. Kazakistan, Rusya, Ukrayna, Türki Cumhuriyetleri, Mısır, Fransa ve Birleşik Arap Emirlikleri’ne de ihracat yaptıklarına dikkat çekiyor.

Şahin, "Şu ana kadar bir tek Kuzey Amerika pazarına girmedik. Önümüzdeki dönemlerde belki Kuzey Amerika pazarına da girebiliriz. Bu konudaki çalışmalarımız hala devam ediyor. Ama olur mu, olmaz mı bilmiyorum" diyor.

“Çin’e Isıtıcı İhraç Ediyoruz”

Çin faktöründen bizim sektörümüz de doğal olarak etkileniyor. Sektörümüzü ısıtma ve soğutma diye ikiye ayırırsak Çin’in özellikle soğutma yani klima bölümünde etkisi olduğu bilinen bir gerçek.

Fakat ısıtma bölümü etkilenmiyor. Hatta gerek Alarko Carrier olarak biz, gerek rakiplerimiz Çin’e ısıtma cihazları ihraç ediyoruz. Ayrıca merkezi klimalar dediğimiz ve büyük şirket ve fabrikalara yönelik olan klimalar da Çin’den etkilenmiyor. Merkezi klimaların teknolojisi çok farklı olduğu için Türkiye’de üretiyoruz. Fakat bireysel yani ev tipi klimalar Çin faktöründen etkileniyor. Çünkü piyasada satılan klimaların yüzde 90’ı Çin’den geliyor.

Her Sene 100 Bin Müşteri

Şahin 2005 yılı beklentilerine ilişkin şunlan söylüyor: "2005 yılında sistemimizi yüzde 5 büyüyecek şekilde sürdüreceğiz. Piyasaya daha rekabetçi ürünler getireceğiz. Ayrıca Avrupa’da Carrier’ın yaptığı ürünleri Türkiye’ye getirmek ve burada üretmek istiyoruz." Her sene mutlaka yeni ürünler çıkardıklarını ifade eden Şahin, son olarak Carrier’ın soğutucu alanındaki en yeni ürününü Türkiye’ye getirdiklerini kaydediyor. Şahin, "Bizim amacımız bundan sonra daha ekonomik ve vatandaşların ilgisini daha fazla çekecek olan ürünlere ağırlık vermek. Çünkü piyasada hala Alarko Carrier’ın pahalı olduğu düşünülüyor. Aslında biz de uygun fiyatlı ürünler de var. Bunu pekiştirmek için orta sınıfa hitap eden yeni bir kombi daha çıkartacağız" diyor. Alarko Carrier’ın her sene en az 100 bin müşteri kazandığını ifade eden Şahin, amaçlarının müşteri sayılarını sürekli artırmak olduğunu vurguluyor.

Müşteri Yelpazesi Çok Geniş

Alarko Carrier’ın kurumsal müşterileri arasında ise Bakü-Ceyhan boru hattındaki kontrol istasyonlarından Fenerbahçe Stadyumu’na, Kanada Büyükelçiliği’ne, Dışişleri Bakanlığı Ek Binası’ndan Ankara’nın yeni kongre merkezi olmaya aday Ankara Sheraton ek binasına, Alanya Royal Pergasos Oteli’ne geniş bir yelpaze bulunuyor.

Tümünü Temizle
Karşılaştır